Systematic Literature Review: Penerapan dan Teknik Data Mining pada Sistem Pengambilan Keputusan Pemasaran di Perusahaan
Keywords:
Data mining, Marketing Decision, Predictive, Analytics, MarketingAbstract
Data mining is a valuable resource in today's information age. These collected references discuss various aspects of data mining and how these techniques are used to support decision making in various fields. These articles show that data mining is utilized in the business world to improve marketing, project selection, and company development. Apart from that, data mining also plays a role in the health sector for disease research and clinical data analysis. In the field of education, data mining is used to improve the learning experience and the effectiveness of human resource decision support systems in the world of work. This literature study also discusses the challenges associated with data preparation and data quality, as well as the various methods used in the data mining process. By studying these references, we can gain a thorough understanding of how data mining turns data into actionable knowledge to produce better decisions. And the purpose of this Systematic Literature Review (SLR) is to find out which methods are most often used in data mining applications and techniques, what methods are most effective in data mining applications and techniques, and what datasets are most often used in data mining applications and techniques. data mining techniques.
Abstrak
Data mining adalah sumber daya yang berharga di era informasi saat ini. Referensi yang dikumpulkan ini membahas berbagai aspek penambangan data dan bagaimana teknik ini digunakan untuk mendukung pengambilan keputusan di berbagai bidang. Artikel-artikel ini menunjukkan bahwa penambangan data dimanfaatkan dalam dunia bisnis untuk meningkatkan pemasaran, pemilihan proyek, dan pengembangan perusahaan. Selain itu, penambangan data juga berperan dalam sektor kesehatan untuk penelitian penyakit dan analisa data klinis . Di bidang pendidikan, penambangan data digunakan untuk meningkatkan pengalaman belajar dan efektivitas sistem penunjang keputusan sumber daya manusia di dunia kerja. Studi literatur ini juga membahas tantangan yang terkait dengan persiapan data dan kualitas data, serta berbagai metode yang digunakan dalam proses penambangan data. Dengan mempelajari referensi ini, kita bisa memperoleh pemahaman yang menyeluruh tentang bagaimana data mining mengubah data menjadi pengetahuan yang dapat di tindak lanjuti untuk menghasilkan keputusan yang lebih baik.
Keywords:Data mining,Marketing Decision,Predictive Analytics,Marketing.